هر اثر نقاشى شامل سه عنصر رنگ، زمینه و بَست مىباشد. بست، رنگدانه را به زمینه مىچسباند. مهارت یا تکنیک نقاشى همانا ترکیب و بهکارگیرى صحیح این سه عنصر است. در نقاشى اغلب تکینکها با سبک اشتباه مىکنند. در حالىکه سبک کاربرد شخصى تکنیک یا شیوه? نقاش است. مهارت به تنهایى قابل آموزش است و از نظر نقاش تکنیک نامیده مىشود. مشکلات امروزه در ارتباط با تکنیکهاى نقاشى بخشى به خاطر معایب مواد و بخشى بهدلیل پیشرفتهاى تاریخى تکنیک است. نقاشان گذشته طى مقالاتى نظرات خود را درباره? مصالح کارشان برجاى گذاشتهاند ولى گاهى هم یافتههاى تجربىشان را بهصورت راز براى خود پنهان نگاه داشتهاند. هنر نقاش در طولِ دوران حیات خود با غیرت و وسواس از تکنیک خاص خود محافظت مىکرده است. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
این تکنیک نیاز به قلمموهاى تخت دارد و معمولاً روى بوم صورت مىگیرد. البته در مواردى روى کاغذ، مقوا، چوب و ... نیز بکار مىرود. در هر صورت باید پیش از آغاز بکار زمینهسازى آن انجام شود. رنگهاى روغنى معمولاً بهصورت رنگهاى روغنى لولهاى هستند. لولهرنگ در دهه? 1860 بهطور وسیع در دسترس نقاشان قرار گرفت. این تکنیک از مشهورترین تکنیکهاست. در این روش نقاش این امکان را دارد که با روىهم زدنِ ضربههاى قلممو رنگها را تغییر دهد. تکنیک رنگ روغن از سده? شانزدهم به بعد محبوبیت زیادى یافته است. در این روش دیر خشک شدن رنگها این امکان را فراهم مىکند تا رنگها را درهم بتوان محو نمود. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
در آبرنگ با رقیق کردن رنگماده مىتوان سایهروشنهاى زیبایى ایجاد کرد و با ایجاد لایههاى نازک درخشندگى را نشان داد. در این تکنیک زمینه? نقاشى اهمیت زیادى دارد. از نمونههاى کار آبرنگ در دورانهاى گذشته، نقاشىهاى روى ابریشم در خاور دور است. کاربرد کاملتر آبرنگ در انگلستان بخصوص قرن هیجدهم متداول شد. در این روش گاه خطوط اصلى طراح با مداد یا قلم و مرکب مشخص مىشود و بعد بهوسیله? آبرنگ تکمیل مىگردد و گاه از ابتدا با قلممو و آبرنگ کار شروع مىشود. در این شیوه، کیفیاتى از مناظر و موضوعات را مىتوان بهوجود آورد که با تکنیکهاى دیگر امکانپذیر نمىباشد. آبرنگها بهصورتى تیوپى یا قرص وجود دارند. در این روش از سفید استفاده نمىشود وسفیدى خود کاغذ بهکار برده مىشود. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
این تکنیک با رنگهاى اکریلیک انجام مىشود که محلول در آب هستند و انعطافپذیرى زیادى دارند و خیلى زود خشک مىشوند. این رنگها مقاومت خوبى دارند. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
پاستل نوعى تکنیک خشک است که ویژگى بافت مخملنما را دارد. اما خیلى زود کثیف مىشود و تحت تأثیر رطوبت و نور قرار مىگیرد. این تکنیک در قرن هیجدهم رایج شد. در پاستل رنگها قابل ترکیب نیستند و این عمل روى کاغذ زمینه و در حین کار صورت مىگیرد. از اینرو تعداد رنگهاى پاستل زیاد است. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
در این تکنیک کاغذ مخصوص پاستل باید انتخاب شود و بهدلیل حساس بودن این ماده رنگى پس از پایان کار باید از فیکسایتو استفاده کرد و بعد در قاب شیشهاى قرار داده شود و در این حالت اثر در فاصلهاى اندک از شیشه قرار گیرد و به شیشه نچسبد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
سلام دوستای خوب و مهربونم
امروز یک کاردستی زیبا درست می کنیم
با شیشه دلستر و کاموا یک گلدان خیلی زیبا درست می کنیم
برای این کاردستی زیبا به یک شیشه دلستر ، چسب چوب، قیچی و کاموا های رنگی نیاز داریم
شیشه را بردارید و ÷ایین آن را چسب چوب بزنید
حالا با یک رنگ کاموا شروع کنید دور شیشه رو رفتن
حالا رنگ کاموا رو عوض کنید
همین کار رو با رنگ های دیگه همین طور ادامه بدید
در پایان گلدان زیبایی خواهید داشت
حالا می تونید توش گل بذارید
منتخب از سایت خاله لیلا
سلام. تصمیم گرفتم از این به بعد آثار هنریمو در وبلاگم قرار بدم.از زمان بچگی به نقاشی
((دستورات قران است که تاکید می کند انسان باید از طریق هنر به فراسوی زندگی توجه نماید.
قران پدیده ها را دو جنبه می داند ...1-جنبه سود بخشی (جنبه ای که گذران زندگی را اسانتر میکند.)
2-جنبه زیبایی (جنبه ای ک غذای روحی ما را فراهم می کند..
هنر علم و معرفتی است باطنی که سرچشمهای آسمانی دارد . زیبایی و آفرینندگی است، که با نوعی خودآگاهی عرفانی و درونی و جان هنرمند پیوند خورده است. درون هنرمند، پنجرهای به سوی جمال و کمال بیانتهای حق و روزنهای برای دیدن نفس زیبایی هستی، گشوده می شود و آنچه را در جمال هستی می بیند، به زبان و قالب هنر، بیان میدارد. گوهر هنر ، تجلی شیدایی و مظهر زیبایی جان هنرمند است نسبت به جمال حق. هنر، لطیفترین و ظریفترین تجلی ادراک هنرمند و جلوه و تجلی صورت جهان هستی است که از عوالم برتر هستی و خیال برتر هنرمند سرچشمه گرفته است. هدف از راه اندازی این وبلاگ به اشتراک گذاردن این جلوه قدرت الهی است که دروجود همه انسانها به ودیعه نهاده شده است . گامی هر چند کوچک در جهت اعتلای روح الهی انسان و نیل به آرامش حقیقی
...به مرور آثارم را به وبلاگ اضافه خواهم کرد.ان شا ء الله
برای کشیدن طرحم از مداد b2 استفاده کردم خیلی کم رنگ طرح کلی را کشیدم(البته برای افرادی که مبتدی هستند توصیه می کنم طرح اصلی را تقسیم بندی کنند به صورت عمودی و افقی کادر طرح را از نصف خط بکشین و یک خط هم به صورت اریب از وسط رد کنید.)
سپس سعی کنید همون کادر را در کاغذی که برای طراحی انتخاب کردین پیاده کنید .حالا طرح کلی را بکشین.سپس برین سراغ جزییات حتما تمام چیزهایی که در تصویر می بینید را بکشین!!!
یک اصل مهم در طراحی این هست که شما ابتدا فقط طرح مورد نظر را به صورت کلی رسم کنید بعد برین سراغ جزییات
وقتی طرح کامل شد شروع کنید خیلی کم رنگ سایه زدن.در آخر از کنته استفاده کنید و چاهایی که باید پر رنگ باشد را با کنته پر رنگ کنید....از محو کن هم حتما استفاده کنید .
یادتون باشه حتما سایه ها رو کم رنگ بزنید بدلیل اینکه وقتی با کنته کار می کنید راحتتر می تونید سایه ها را پررنگ کنید.
اگر سوالی دارین در قسمت نظرات درج کنید تا در حد توانم راهنمایی کنم.
نقاشی با مداد رنگی :
نقاشی روی شیشه :
با کشیدن آه از دل
و ها کردن پنجره دل خوش کرده بودم
...
چند روزیست پنجره گشودم، هوای تازه آمده
نه نیازی به آه و نه نیازی به ها
...
باران ببار
این نوشته ام توسط دبیر محترم پارسی بلاگ (کیمیای ناب ( حامدگودرزپور))در پیام رسان برگزیده شد....متشکرم